اپلیکیشن تاپ سالن، مدیریت سالن ورزشی، سامانه رزرو سالن ورزشی

دانلود اپلیکیشن تاپ سالن: مرجع اماکن ورزشی

اپلیکیشن تاپ سالن دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مکان های ورزشی مانند سالن فوتسال، سالن والیبال و باشگاه بدنسازی

فهرست محتوا

اپلیکیشن تاپ سالن، مدیریت سالن ورزشی، سامانه رزرو سالن ورزشی

دانلود اپلیکیشن تاپ سالن
مرجع اماکن ورزشی

قوانین و خطاهای اسنوکر

شناخت قوانین و خطاهای اسنوکر یکی از نیازهای اولیه در شروع بازی اسنوکر است. در این مقاله قوانین بازی اسنوکر و خطاهای بازی اسنوکر را توضیح می دهیم.

هدف بازی

کسب امتیاز بیشتر با به حفره انداختن توپ های قرمز و توپ های رنگی دیگر توسط ضربه به توپ سفید و یا دریافت امتیاز به خاطر خطای حریف هدف اصلی بازی است. فردی که بیشترین امتیاز را در یک فریم دریافت کند برنده آن فریم است. معمولا 11 یا 15 یا 19 فریم برای اتمام بازی لازم است و بازیکنی که بیشتر تعداد فریم را برده باشد، برنده نهایی خواهد بود.

قوانین اسنوکر

  • به هنگام شروع بازی، بازیکن توپ سفید را در هر نقطه داخل یا روی خط ناحیه D قرار می دهد. توضیحات بیشتر در مورد چیدمان توپ های اسنوکر را در مقاله مربوطه بخوانید!
  • در ضربه اول بازیکن بایستی با میله توپ سفید را به سمت توپ های قرمز ضربه زده و توپ سفید بایستی به توپ های قرمز برخورد کند. پس از آن بازیکن حریف بازی را ادامه خواهد داد.
  • هر بار که نوبت به بازیکن برای ادامه بازی می رسد، در صورت وجود توپ های قرمز در میز، ابتدا باید یکی از توپ های قرمز را وارد حفره کند. در صورتی که توپ قرمزی بر روی میز موجود نباشد، بایستی توپی که کمترین ارزش را دارد وارد حفره کرده و سپس توپ های دیگر بر اساس ارزش آنها از کوچک به بزرگ وارد حفره کند.

امتیاز توپ های اسنوکر

تعداد توپ ها در بازی اسنوکر 22 تا است که شامل 1 توپ سفید، 15 توپ قرمز هر کدام 1 امتیاز، زرد 2، سبز 3، قهوه ای 4، آبی 5، صورتی 6 و سیاه 7 امتیاز دارد.

بیشتر بخوانید!  تفاوت میز اسنوکر و ایت بال

خطاهای اسنوکر

زمانیکه بازیکن در بازی اسنوکر خطا می کند، دور او تمام می شود و نوبت به حریف می رسد و در صورتی که توپی را وارد حفره کرده باشد، امتیازی دریافت نمی کند.

  • در صورتیکه توپ سفید پس از ضربه به توپ دیگری برخورد نکند.
  • در صورتیکه توپ سفید وارد حفره شود.
  • برخورد توپ سفید به توپی که قرار نیست برخورد کند. برای مثال پس از به حفره انداختن توپ قرمز، بازیکن بایستی یک توپ رنگی به غیر از قرمز را توسط توپ سفید ضربه داده و وارد حفره کند. در صورتی که به اشتباه توپ سفید بار دیگر به توپ قرمز دیگری برخورد کند خطا خواهد بود. به همین صورت در صورتی که توپ رنگی وارد حفره شده، بازیکن بایستی این بار توپ سفید را به یکی از توپ های قرمز ضربه دهد و وارد یکی از حفره ها کند و نباید به اشتباه بار دیگر به توپی رنگی به غیر قرمز ضربه دهد.
  • وارد حفره کردن توپی که قرار نبود وارد حفره شود. مثلا بازیکن بایستی یکی از توپ های قرمز را وارد حفره کند ولی به اشتباه توپی به غیر از قرمز وارد حفره کرده است.
  • تماس بدن یا دست به هر کدام از توپ های هدف.
  • تماس با هر کدام از توپ ها زمانیکه هنوز تمام توپ ها به حالت سکون در نیامده اند.
  • حرکت یا ضربه بازیکن سبب شود که یکی از توپ ها به بیرون از میز پرتاب شود.
  • در صورت تماس قسمتی از میله به غیر از نوک آن یه توپ سفید یا هر توپ دیگری.
  • ضربه فشاری Push Shot یک خطا است و زمانی اتفاق می افتد که یکی از توپ ها در تماس مسقیم با توپ سفید است و بازیکن به هنگام ضربه به توپ سفید منجر به حرکت توپ در تماس با توپ سفید شود.
  • ضربه پرشی Jump Shot زمانی اتفاق می افتد که ضربه بازیکن منجر به جدا شدن توپ سفید از سطح میز شود.
  • در صورتی بازیکن به هنگام ضربه زدن به توپ هیچکدام از پاهایش در تماس با زمین نباشد.
  • در صورتی که حریف خطایی کرده باشد، بازیکن دیگر می تواند بازی را ادامه دهد یا اینکه از حریف بخواهد بار دیگر توپ سفید را به مکان اولیه آن بازگردانده و بار دیگر به توپ سفید ضربه بزند.
بیشتر بخوانید!  ابعاد میز بیلیارد ۷ فوت به همراه تصاویر و نقشه ها

خطاهای 7 امتیازی

در صورتی که بازیکنی یکی از خطاهای زیر را انجام دهد، به طرف مقابل 7 امتیاز داده می شود.

  • تماس با هر چیزی به غیر از نوک میله به هرکدام از توپ ها
  • برخورد به توپ های قرمز پس از به حفره انداختن یک توپ قرمز و یا برخورد به توپ هایی به غیر از قرمز زمانیکه یک توپ غیر قرمز در داخل حفره قرار گرفته باشد.
  • استفاده از هر ابزاری برای اندازه گیری فاصله

هر خطای دیگری به غیر از خطاهای 7 امتیازی، مقدار امتیاز به حریف برابر ارزش آن توپ است. برای توپ های قرمز 4 امتیاز به حریف داده می شود.

یکی از روش های استراتژیک برای به دام انداختن حریف قرار گرفتن توپ سفید در مکانی است که حریف نتواند توپ مربوطه را توسط توپ سفید برخورد دهد. به این حرکت snooking گفته می شود. تصویر زیر حالتی را نشان می دهد که که توپ های قرمز توسط توپ سبز و سیاه اسنوک شده است.

 

قوانین و خطاهای اسنوکر

 

Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on linkedin
لینکدین