اپلیکیشن تاپ سالن، مدیریت سالن ورزشی، سامانه رزرو سالن ورزشی

دانلود اپلیکیشن تاپ سالن: مرجع اماکن ورزشی

اپلیکیشن تاپ سالن دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مکان های ورزشی مانند سالن فوتسال، سالن والیبال و باشگاه بدنسازی

فهرست محتوا

اپلیکیشن تاپ سالن، مدیریت سالن ورزشی، سامانه رزرو سالن ورزشی

دانلود اپلیکیشن تاپ سالن
مرجع اماکن ورزشی

ورک اوت اسکات

ورک اوت چیست؟ اثرات مفید ورک اوت بر بدن

یکی از سوالاتی که ممکن است برای همه ما پیش بیاید این است که کلمه ورک اوت چیست؟ ورک اوت مترادف با تمرین و نرمش بدنی است.

 

فواید ورک اوت

  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • سیستم قلبی عروقی را تقویت می کند.
  • منجر به کاهش وزن می شود.
  • سلامت روانی شخص را بهبود می دهد.
  • یک نوع تفریح است.
  • شما را خوش اندام تر می کند.
  • افسردگی را از شما دور می کند.
  • اعتماد به نفس را بیشتر می کند.
  • جاذبه جنسی شما را بیشتر می کند.
  • دقت، سرعت و چابکی شما را بیشتر می کند.
  • عملکرد مغز را بهتر می کند.
  • سرعت زوال عقل را کم می کند.
  • عملکرد شناختی شما را بیشتر می کند.
  • افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز
  • افزایش فاکتورهای رشد سلول های مغز
  • افزایش هورمون های دوپامین و سروتونین در مغز
  • جلوی دیابت را می گیرد.
  • کیفیت خواب را بهتر می کند

 

انواع ورک اوت

  • نرمش های هوازی: هر گونه ورزشی که نیاز به اکسیژن بیشتری در بدن به وجود آورد مانند دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن و پیاده روی. نرمش های هوازی از عضلات شما را قوی تر و استقامت قلبی و عروقی شما را بیشتر می کند.
  • نرمش های بی هوازی: ورزش هایی مانند برداشتن ورزنه ها برای عضله سازی و سفت تر کردن عضلات بدون مصرف زیاد اکسیژن نرمش های بی هوازی نامیده می شوند.
  • نرمش های انعطاف پذیری: ورزش هایی که عضلات شما را کشیده تر می کنند و انعطاف مفاصل و خمش پذیری عضلات را بیشتر می کنند. مانند فعالیت های کششی

بهترین ورک اوت ها

در ادامه 5 نرمش مهم، مفید و ساده را به شما معرفی می کنیم.

لانجز lunges

یک نرمش ساده است که در آن عضلات پا و ران را کشیده تر و مفاصل پا را انعطاف پذیرتر می کند. همچنین عضلات پا را قوی تر و عضله سازی می کند. در عین حال قدرت تعادل شما را هم به چالش می کشد. نیاز به هیچ وسیله خاصی نیست و در هر مکانی قابل انجام است. همان طور که در عکس پایین مشاهده می شود، این نرمش دو حالت دارد و به این دو حالت نرمش انجام می شود.

 

ورک اوت لانجز

 

حرکت شنا Pushups

شنا حرکتی آشنا برای همه ماست. این نرمش عضلات زیادی را درگیر می کند. فقط باید یادتان باشد که شنا را باید به صورت صحیح انجام داد تا هم تاثیر بیشتری داشته باشد و هم آسیبی به عضلات و مفاصل شانه وارد نکند.

ورک اوت شنا

اسکات Squat

این واژه را معمولا در باشگاه های بدنسازی استفاده می کنند. وزنه بر روی شانه قرار می گیرد و فرد سعی می کند به صورت عمودی بدن را پایین و بالا ببرد. این حرکت عضلات پشت، شکم و چهارسر ران را هدف می گیرد. حرکت به طرف پایین را تا حدی ادامه دهید که زاویه زانو پا به 90 درجه برسد. سپس به وضعیت اولیه ایستادن برگردید و این فرایند را تکرار کنید. به خاطر اینکه این حرکت عضلات بزرگ شما را درگیر می کند، کالری زیادی را بدن مصرف می کند.

ورک اوت اسکات

دمبل زدن ایستاده بالای سر

این نرمش عضلات شانه، دست و پشت را به کشش در می آورد. دمبل را سه ست (بار) و در هر ست 12 بار بالای سرتان ببرید و پایین آورید.

ورک اوت با دمبل

دمبل ردیف

نرمشی است که در آن دمبل را توسط دو دستتان به صورت موازی بالا و پایین می آورید. ابتدا کمر خودتان را به اندازه 45 درجه خم کنید. دو دمبل را تا بالای سینه خودتان بالا آورده و بار دیگر پایین آورید. این نرمش عضلات پشت را تقویت می کند. این نرمش را در سه ست (بار) و در هر ست 10 بار تکرار کنید.

 

ورک اوت با دمبل

Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on linkedin
لینکدین